fredag 13. mars 2009

Påskestas og helgestart


Et takras har forlatt mine to kuleformede buksbomer i en sørgelig forfatning. Triste saker. I helgen skal jeg ta spaden i vold og spa fram trappa og krukken med eføy som ser ut til å ha overlevd tidenes snøvinter. De blå perleblomstene lyser opp inne, men eføykransen på døra kommer nok ikke til å holde stand helt alene. Et par påskeliljer er påkrevd også utenfor huset. Som en ekte helgehilsen legger jeg ut et mms-bilde av fjorårets vårpyntede steintrapp. Det er deilig å se på, og godt for sinnet å tenke på lysere dager. Og at helgen står for døren - ikke minst. Håper alle får malt alle planlagte strøk, spikret alle planlagte slag og pusset alle planlagte flater. Vi gleder oss til vafler, kaffe og litervis med maling. God helg!

2 kommentarer:

Frida sa...

God helg til dere også!
Her blir det faktisk uten maling (ja, du hørte riktig)....før det braker løs til uka :-)

Torunn

Brocante sa...

Herlige vårlige planer hører jeg. Hjemme hos meg er det LENGE til jeg kan ta fram hagehansker og planter fra vinterdvalen.