mandag 6. april 2009

Skryte litt av døra, da





Vi har verdens lekreste dører, og endelig kan jeg vise dem fram. At de for fire år siden lå nedstøvet, knust, råtne og klinkeløse på loftet er nesten ikke til å tro i dag. Dørene har løftet huset hundre hakk. SE SÅ LEKKERT! Jeg blir nesten litt rørt, jeg. Døra som sto i huset da vi overtok er til å grine av.

Dørhåndtaket fant jeg i en liten bruktbutikk i Estland for halvannet år siden. Det passer så godt til døra, at det er vanskelig å tro at de ikke er laget til hverandre. I dag fikk vi vite at glasset i døra egentlig var rutete i rødt, grønt og blankt, men vi beholder glasset vi har satt inn. Og lykta over døra ble litt prikken over i'en i grunn. Nå mangler vi bare skiltet med 7-tallet. Det kommer!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det ble veldig fint! God påske! Toril A.

Ramme Alvor sa...

Ja det var ei nydeleg dør. Flott farge og eit vakkert smykke til huset :)

Anne-Lise sa...

Jeg syntes at dere har mye å være stolte av jeg, ikke bare dørene. Det er en utrolig jobb dere har gjort!!!

Nostalgia sa...

Utrolig spennende å følge dere ! Jammen har dere fått til mye :-)
Dere er inspirasjon ogforbilder for andre med gamle hus, deriblant meg.Mitt hus er atskillig yngre enn deres (1915), men var nokså urørt da vi overtok. Viktig at disse gamle husene får beholde sitt særpreg og sin orginalitet.
God Påske !

Klem, Nostalgia

Anonym sa...

Så flinke dere er! Leste om dere i lokalavisa forrige uke.. eller noe sånt.. Morsomt å følge med på prosessen! Alt er så gjennomført! Morro med gamle hus, men jaggu er det mye slit og overraskelser også!

Meg sa...

Så flott døren ble!
Dere har vært fantastisk flinke - virkelig!!

Ha en kjempefin påske og husk på å nyyyyyte litt underveis ;)