mandag 22. mars 2010

Rosa på kvisten




Kan det bli liv i disse syrinkvistene, mon tro? Nå henger splitter nye rosedekorerte påskeegg pent i det store vinduet ut mot gata. Enkelt og grei påskepynt.


Men tenk om syrinkvistene skulle finne på å blomstre? Det hadde vært toppen av vårfornemmelse (og starten på vårens intense kløe i nesa ...). Jeg krysser fingrene!


Ute sildrer det fra taket. Snøen er på vei ned, og tørr asfalt dukker opp her og der. Da drømmer jeg om tøysko og kritt og paradis og hestehov og en kopp te i solveggen. Bypåsken lokker bare denne uka er over. Jeg håper sola er på lag og jager snøen vekk. Raskere, raskere, raskere.

8 kommentarer:

Unknown sa...

Krysser fingerene med deg :)

Linda sa...

Krysser også fingrene.
Våren kan ikke komme fort nok... - gleder meg så innmari masse til snøen forsvinner!

Anonym sa...

Å er det ikke herlig med vår og soool! :O)
Ha en fin dag!

Tulip sa...

Koselig med kvister i vinduet:)
Nice


klem

Anonym sa...

Jeg fikk syriner på mine kvister i fjor, så det er mulig. I alle fall i sørbyen!
Camilla

Anonym sa...

Helt nydelig pynta kvister:)....og imorgen stjeler jeg tipset ditt med syringreiner;)

Livet i Fattighuset sa...

Hurra, Camilla. Da krysser jeg fingrene for at syrinene jeg har stjålet på naboens parkeringsplass slår ut i full blomst!

Kari sa...

Hei Marie!
Blir det ikke liv i kvisten, kan jeg anbefale Forsythia. (Gullbusk) Når de har stått inne et par dager blir de gule og søte til påske.
Kari