fredag 3. desember 2010

Luke 3: Mer lys!

3. desember, og bak luka i vinduskalenderen vår dukker det opp mer lys. Ei vakker lyslenke med fire blankblåste glasskuler har søkt tilflukt under nok ei osteklokke. Klokka skulle egentlig ikke fram før 10. desember, men det ble så tomt og mørkt i vinduet. Så da så :-)

Etter bare tre dager har Lillemor skjønt poenget med kalenderen. "Hva skal i vinduet i morgen", er spørsmålet nå. Og hun lukker øynene mens jeg finner fram dagens pynt. Hehe, min ikke-kommersielle idé har slått an hjemme. Til og med gubben synes det er fint med en kalender bestående av ting vi allerede har. Ingen utgifter, ingen bruk og kast. Litt strøm går det jo, men bare mens vi er hjemme. De lekre papirstjernene får ikke lyse når ingen er hjemme!

Vinduet kommer jammen til å bli superfullt når julaften endelig kommer. Men i morgen er det verdens minste julepynt som tar plass i kalenderen. Da har minstemor nemlig bursdag, og det er en helt spesiell ting som pakkes fram da.

I dag må julegavelista på plass. En ting om dagen, så blir det jul i år også. Ennå et hav av tid igjen til jul :-)

Velkommen tilbake i morgen!

Adventshilsen fra Marie

12 kommentarer:

(eddas) sa...

Riktig lekkert...må få meg en slik lyslynge:)
ha en vakker dag
eddaKlemmer

Åshild sa...

Er virkelig spent på hva som kommer fram etterhvert.

Hilsen Åshild

hobbyvimsa sa...

Hei høpp!!!Nydelig lys slynge.virkelig smart denne julekalenderen din,mannen i huset hadde blitt fornøyd her også om jeg hadde gjort det samme.God helg til deg og dine:)Klem linda:)

Jennys fire vegger sa...

Så koslig! :o) Jeg ønsker, ønsker, ønsker meg en sånn liten lysslynge! De jeg har sett til nå med hvit eller gjennomsiktig ledning, har røde lys. Og de som har klare lys, har grønn ledning. IIIK! :o)

Gleder meg til å se den bursdagvinduskalenderentingen!

Ønsker deg og dine en riktig god helg!
Klem Jenny

Moccamamma sa...

For en supergod idé! Jeg er absolutt for å skape egne tradisjoner, og dette er jo en fin måte å gjøre det på, og som ikke rokker ved oppleste og vedtatte familietradisjoner.......
Nesten som å være sånn vindusdekoratør, med 24 dager til rådighet for å gjøre seg ferdig :)
Gleder meg til å se det utvikle seg, dag for dag.

Moccamamma :)

Mita på landet sa...

Denne julekalenderen din er rett og slett fantastisk! Gleder meg til resten av lukene skal åpnes;)

Dikkatoppen sa...

Gleder meg hver gang jeg besøker bloggen din Marie! Nå blir det hver dag frem til jul:-) jeg må nok også ta meg en tur forbi vinduene dine en dag.

Ha en riktig fin dag Marie!

Heidi sa...

I'm going to have to copy that I love this Idea!

Mia, New Room Interior sa...

Så koselig måte å ha julekalender på!! Og koselig at vi får følge den!! Ha en super helg! Klem

Anonym sa...

Så flott! Gratulerer med morgendagens bursdagsjente! Hilsen Toril A.

Jeanette J. Vika sa...

Det blir spennende å følge kalenderen i Fattighuset....og masse inspirasjon å hente. Her hjemme tror jeg det blir en adventstige:) gleder meg til resten av lukene:)fin fin fredagskveld til dere!

Hege sa...

Så koselig kalender du har! Det er såååå arti å se dagen luke:) Og karmen din blir nydelig!!!

Kos dere videre i adventstida!

Klem=)